לקנות או לפרוץ? תוכנות עם רישיון

אחת השאלות הנשאלות בתחום המחשבים היא האם לקנות או לפרוץ תוכנות מחשב עם רישיון. תוכנות כמו אנטי וירוס, מערכת ההפעלה של ווינדוס, מייקרוסופט אופיס ואחרות עשויות לעלות מאות שקלים ויותר ולכן אנשים מחפשים אלטרנטיבות שונות כמו רכישה מוזלת יותר דרך אתרי מסחר אלקטרונים או משיירים שנשארים לחנויות מחשבים שנסגרות, חיפוש אחר תוכנות חלופיות זולות יותר או פריצת התוכנות ושימוש בגרסה לא חוקית שלהן.

לקנות או לפרוץ? זאת השאלה:

על אף שבבתים רבים בישראל קיימים היום מחשבים עם תוכנות פרוצות התשובות שלנו בנושא היא חד משמעית והיא שימוש בתוכנות בעלות רישיון שימוש חוקי. כאמור מלבד העובדה ששימוש בתוכנות פרוצות זה לא חוקי הרי שתוכנות כאלה עשויות להיות בעלות הגבלות שימוש שונות, עשויות לגרום לנזקים שונים למחשב שלכם, עשויות להיתקע פתאום באמצע החיים וכל מה שיהיה על המחשב שלכם יאבד, עשויות לזייף בעבודתן, ההורדה שלהן עשויה להיות מלווה בווירוסים ותוכנות זדוניות שונות ועוד. במילים אחרות מומלץ לקנות את התוכנות ולא לפרוץ אותן.

מה לגבי רכישה מוזלת מאתרי מסחר?

באתרי מסחר מוכרים כמו איביי למשל ניתן למצוא תוכנות רישיון חוקי במחיר זול בעשרות או מאות אחוזים מזה שתמצאו בחנויות המחשבים או ישירות באתר החברה היצרנית. מדובר בתחום אפור שבו מצד אחד לא מדובר בתוכנות לא חוקיות או שימוש במחוללי קוד כלשהם ומצד שני מן הסתם שהחברות היצרניות תמיד יהיו בעד לקנות מהן ובמחיר מלא את המוצרים שלהם ויזהירו מפני רכישה של תוכנות לא חוקיות או רכישה מספקים שאינם מורשים. מהיכן זה מגיע הקודים הללו מאיביי אתם שואלים? ממחשבים שפורקו, חברות מחשבים או אחרות שרכשו הרבה רישיונות, נסגרו ומוכרות כעת בחיסול את רישיונות השימוש ועוד. למידע נוסף אודות רישיון תוכנה חוקי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השפעות רגשיות על הילד ועל ההורים בהרטבת לילה – ד"ר טל שגיא, ד"ר קובי שגיא
ילד אשר מרטיב בלילות, דורש טיפול מקצועי של ד"ר קובי שגיא אשר יסייע לו להיגמל מהרטבות הלילה בצורה...
קרא עוד »
יונ 09, 2019
משלוח פרחים: חמישה שיקולים מרכזיים
ניווט בעולם משלוחי פרחים דומה לשליטה באמנות עדינה. מכיוון שפרחים נותרו אחת המתנות הפופולריות ביותר...
קרא עוד »
אוג 10, 2023
האם הפקדת אשראי במשחקים אונליין מסוכנת?
משחקי אונליין כמו פוקר באינטרנט מהווים מקור הנאה בלתי נדלה בקרב עשרות מיליוני שחקי רשת ברחבי העולם....
קרא עוד »
ינו 31, 2022